6 Ağu 2010

AYAK UYDURAMAZSANIZ YAYA KALIRSINIZ!


FARKLI MÜŞTERİLER ARAYIN
Sizin artık piyasa-merkezli, pazar-merkezli olmanız gerekiyor. Fırsat alanlarını sadece mevcut müşteriler nezdinde farklılaşmada değil, tüm pazarda aramanız lazım.

MÜŞTERİLER NE KADAR DOĞRU SÖYLER?

Mevcut müşterileri dinlemek çok gereklidir ama bugünün doğru liderliği, mevcut müşterilerin ötesindeki pazar fırsatlarını sürekli olarak kollamayı gerektirir. Müşteri-merkezlilik artık kârlı büyüme stratejileri geliştirmek için yeterli değil, çünkü:
> MÜŞTERİLER çoğu kez neye ihtiyaçları olduğunu tam olarak bilmezler. Ayrıca eğer biliyor olsalar, bunu sadece size değil rakip şirkete de söyleyeceklerdir. Müşteriler size ancak “kendilerince neyin mümkün olabileceği” bilgisiyle ihtiyaçlarını anlatabilirler.
> Yalnızca mevcut müşterileri hedefleyen bir bakış açısı, en geniş anlamda piyasada oluşan fırsat ve tehditleri görmeyi engeller. Bakın bugün dünyada çok ciddi oluşumlar var. Bunların başında yeni teknoloji sektörlerinin gelişmesi, mevcut sektörlerin radikal teknolojik gelişmeler ve aynı zamanda da hükümet politikalarındaki zorunlu değişim gereklilikleri nedeniyle kökten dönüşüme uğrama olasılıkları geliyor. Onun için bakış açınızın müşteri-merkezlilikten dışarı çıkıp daha geniş olması, yani pazar-merkezli olması gereklidir.

AYAK UYDURAMAZSANIZ YAYA KALIRSINIZ!


devamı....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder